Kategorija "Fotografija"


Apie tai, kas svarbiausia

Jungtinėje Karalystėje gyvenantis Tadas Kazakevičius kūrybine fotografija susidomėjo prieš ketvertą metų. Tačiau per šį gana neilgą laikotarpį autorius jau spėjo pademonstruoti brandų požiūrį į kūrybą ir išsiskirti nuosekliais bei jautriais darbais portretinės ir gatvės fotografijos srityse. Šiame interviu, kaip ir savo kūryboje, T. Kazakevičius kalba apie tai, kas svarbiausia – tiek fotografijoje, tiek santykyje su supančiu pasauliu.

Skaityti toliau

Svetimų žodžių reikšmės

ŽURNALAS: FOTOGRAFIJA TEMA: Fotografija Lietuvoje AUTORIUS: Agnė Narušytė DATA: 2012-08 Svetimų žodžių reikšmės Agnė Narušytė Su Indrės Šerpytytės (g. 1983) kūryba pirmą kartą susidūriau 2007 m. Edinburge, užsukusi į „Stills“ fotografijos galeriją (vieną svarbiausių Jungtinėje Karalystėje). Ten buvo eksponuojamas jos darbas „Tylos būvis“ („A State of Silence“), 2006 m. apdovanotas Jerwood fotografijos premija[1]. Tai įspūdingas laimėjimas, nes […]

Skaityti toliau

Išeivijos istorijos įvaizdintojas Jonas Kuprys

ŽURNALAS: FOTOGRAFIJA TEMA: Fotografija išeivijoje AUTORIUS: Gediminas Mikelaitis DATA: 2012-08 Išeivijos istorijos įvaizdintojas Jonas Kuprys Gediminas Mikelaitis Tautai priklausome pačia savo būtimi, o ne vieta, kurioje gyvename. Juozas Girnius Čikagoje gimęs fotografas Jonas Kuprys (1956) išeivijos žmones ir renginius fotografuoja dar nuo gimnazijos laikų – 1973 m. 1984 m. Ilinojaus technologijos instituto Dizaino institute (Institute of Design, […]

Skaityti toliau

Svetimas tobulumas. Kristinos Gentvainytės fotografija

Uostamiestyje jau trimis bangomis ritosi fotografijos projektas „Kiti“. Projekto tikslas – miesto fotografų bendruomenę paįvairinti „kitais“, naujais, veidais ir vardais.
Projekto dalyviai eksperimentavo fotografijos galimybėmis. Įdomiausi (mano subjektyviu vertinimu) darbai, kuriuose fotografija susitinka su kompiuterinėmis manipuliacijomis. Į visus „fotošopus“ senieji fotografai dažnai tebežvelgia gana paniekinamai, esą tai žaidimai, mėginimai užmaskuoti nekompetenciją, net fotografijos išdavystė. Visgi negalima nepastebėti, kad medijų sintezė leidžia atverti naują platų prasminį lauką. Be to, nauja meninė kalba yra natūrali kintančio pasaulio išdava.

Skaityti toliau

Algimanto Kezio fotografija, arba Pokalbis su Sraigtiniais laiptais

Turbūt visi žino, kad sovietmečiu Lietuvoje fotografai buvo tarsi pasiskirstę į dvi grupes. Vilniuje „bazavosi“ fotografai-žurnalistai, o Kaunas garsėjo savo fotografais-menininkais, nebijančiais eksperimentuoti ir siekiančiais originalumo (pasak Aleksandro Macijausko, susijungus šioms dviems grupėms / klubams ir gimė Lietuvos fotografijos mokykla, tokia, kokią ją žinome šiandien). Bet egzistavo ir trečioji grupė, kurios fotografijos Lietuvoje buvo nepageidaujamos, o jai priklausantys fotografai buvo vadinami tėvynės išdavikais. Taip, ta trečioji grupė – emigrantai. Turiu prisipažinti, kad šių, trečiųjų, aš dar iki šiol nepažįstu ir kad apie juos žinau tik keletą faktų.

Skaityti toliau

Priežastis, lėmusi artimiau susipažinti su vyresniosios kartos fotografės Irenos Giedraitienės kūryba bei gyvenimu, – atsitiktinis austrės žurnalistės komentaras apie 2010 m. rugsėjį Insbruke vykusią parodą „Keturi požiūriai. Aštuoni stabtelėjimai“ (originalus pavadinimas „Four Points. Eight Stops“ – aut. past.). Paroda buvo stengtasi atskleisti dviejų skirtingų kartų požiūrį į žmogų (A. Sutkus, A. Baltėnas), realybę (A. Macijauskas, A. Valiauga), romantiką (R. Rakauskas, R. Pralgauskas) bei egzistenciją (A. Kunčius, J. Deltuvaitė). Spaudoje pasirodžiusiose recenzijose tikėjausi rasti apmąstymų apie Rytų Europos specifiką, Lietuvos sovietmečio ir nepriklausomybės laikų skirtumus, tačiau vienoje iš jų paroda buvo sukritikuota dėl mažo moterų dalyvių skaičiaus. Paaiškinti šį komentarą galėjau žurnalistės neišmanymu apie Rytų Europos ir Lietuvos fotografijos situaciją ir kuriančių moterų fotografių skaičių. Tačiau šį klausimą uždaviau ir sau. Jei šiuolaikinėje Lietuvos fotografijoje turime keletą moterų, tai moteriškų pavardžių tarp sovietinio laikotarpio parodų aprašymų rasime vos vieną kitą. Kaip ir likusiame pasaulyje, fotografijoje dominavo ir iki dabar dominuoja vyrai. Tad klausimas liko – ar turime 7-8 dešimtmečio fotografijos klasikos kartos talentingų autorių moterų?

Skaityti toliau

Tarp gamtos garsų ir miesto tylos. Dariaus Kuzmicko fotografija

Aplinkui tylu. Tik staigus vėjo gūsis pakelia pajūrio smėlį ir negailestingai taršo į visas puses. Saują pažerdamas į vandenį bei kopas dar spėja atseikėti aštrių kruopelių ir į tavo, atsitiktinio stebėtojo veidą. Neįmanoma nusakyti, kiek trunka ši akimirka. Tačiau, vieną kartą užfiksuota Dariaus Kuzmicko akies ir kameros, ji virsta amžinybe.

Skaityti toliau

Lietuvos fotografija emigracijoje

Pralaimėjus 1863 m. sukilimą, Lietuvoje prasidėjo carinės valdžios represijos: sukilimo vadai buvo pakarti, jiems prijaučiantieji ilgiems metams ištremti į Sibirą, jų turtas konfiskuotas. Sukilėlius fotografavę ir nuotraukas platinę fotografai, Rusijos caro pavaldiniai, buvo nuteisti, ateljė uždarytos, pavojingosios sukilėlių portretinės fotografijos sunaikintos, o miestovaizdžiai parduoti aukcione.

Skaityti toliau

Šviesa, perskrodusi kiautą

Galimybė viešai reikštis, jei paisai apibrėžtų dogmų, jeigu tavo idėjos politiškai sąmoningos, o veiksmai padeda partijai įgyvendinti savo planus. Tai sąlygos, kuriomis sovietmečiu kūrė Lietuvos fotografai, sako menotyrininkė Margarita Matulytė.

Neseniai pasirodžiusioje monografijoje “Nihil obstat: Lietuvos fotografija sovietmečiu” ji pateikia nuoseklią Lietuvos fotografijos raidą sovietmečiu, kurios sąlygoms apibūdinti naudoja bažnytinės cenzūros formulę nihil obstat (niekas neprieštarauja – liet.).

Skaityti toliau

XXI amžių reprezentuoja XX amžiaus vizija? Lietuvos fotografijos metraščiai

ŽURNALAS: FOTOGRAFIJA TEMA: Fotografija AUTORIUS: Paulius Petraitis DATA: 2012-09 XXI amžių reprezentuoja XX amžiaus vizija? Lietuvos fotografijos metraščiai Paulius Petraitis Lietuvos fotografijos metraščiai, meninė fotografija, skaitmeninė fotografija, 
Skaitmeninė revoliucija pasiūlė tokias radikaliai naujas vaizdų kūrimo technologijas, kad meninei fotografijai iškilo dilema: būti ar nebūti? Iš vienetų ir nulių sudarytas virtualus atvaizdo kodas keičia fotografijos, kaip meno praktikos ir kultūros objekto, sampratą. Bandoma, […]

Skaityti toliau