Kategorija "Fotografija"


Algimanto Aleksandravičiaus portretas

ŽURNALAS: FOTOGRAFIJA TEMA: Fotografija AUTORIUS: Viltė Migonytė DATA: 2012-09 Algimanto Aleksandravičiaus portretas Viltė Migonytė Algimantas Aleksandravičius, Nacionalinė kultūros ir meno premijaos laureatai,  Algimantui Aleksandravičiui 2011 m. Nacionalinė kultūros ir meno premija skirta „už fotografinio portreto atnaujinimą, Lietuvos asmenybių galerijos sukūrimą, LDK paveldo poetiškus atspindžius“. Su laureatu kalbasi Viltė Migonytė. Menininkai neretai tapatinami su didžiausią jų kūrybos dalį užimančia […]

Skaityti toliau

Vito Luckaus atminimui

ŽURNALAS: FOTOGRAFIJA TEMA: Fotografija Lietuvoje AUTORIUS: Margarita Matulytė DATA: 2012-09 Vito Luckaus atminimui Margarita Matulytė Vitas Luckas, žymiausi Lietuvos fotografai,  albumas “Požiūris į senovinę fotografiją” Šiemet sukako 25-eri metai po Vito Luckaus, vieno žymiausių XX a. Lietuvos fotografijos meno kūrėjų, žūties. Kaune gimęs ir subrendęs fotomenininkas padarė įtaką visai lietuvių fotografijos raidai. Kartu su Antanu Sutkumi, Aleksandru Macijausku, […]

Skaityti toliau

Pašnekesys apie parodą „Vietos karta“ Kauno fotografijos galerijoje

Šis pokalbis yra apie 2012 Kauno fotografijos galerijoje veikusią parodą (ir reiškinį) „Vietos karta“. Pirmą kartą paroda parodyta 2011 m. vasarą festivalio „Talino fotografijos mėnuo“ rėmuose.

Skaityti toliau

Kasdienybės ikonos

Šiandieniniame masiškai gaminamų ir platinamų fotografinių vaizdų pasaulyje išsikovoti fotomenininko vardą nėra taip paprasta. Aplink begalė konkurentų – gabesni kolegos, mėgėjų pulkai, automatizuotai gaminami foto vaizdai, atrastos fotografijos, archyvų fotografijos, masiškai skenuojamos senosios fotografijos. Visa tai sudaro tikrą fotografinių vaizdinių okeaną, kuriame skęsta daugelio pradedančiųjų fotomenininkų viltys tapti pripažintais meninių fotografijų kūrėjais.

Skaityti toliau

Žaidžiant slėpynes su lavonu

Jis slepiasi kažkur atvaizdo gilumoje. Fotografinis atvaizdas pradeda egzistuoti man tada, kai nujaučiu jo buvimą ten. Kai įtariu, kad jis yra patalpintas į atvaizdą sąmoningai, dirbtinai, kad jis yra akcentuojamas ir ekshibicionistiškai išstatomas, kad jis siekia užpildyti visą atvaizdo plotą ir žūtbūt atkreipti mano dėmesį į save, atvaizdas tampa dalimi to beribio atvaizdų srauto, kuriame kiekvienas atvaizdas niekuo nesiskiria nuo bet kurio kito, ir kuriame nei vienas atvaizdas man nerūpi.

Skaityti toliau

Apie Vytauto Michelkevičiaus knygą „LTSR fotografijos meno draugija – vaizdų gamybos tinklas“

Prasidėjus 2012-iesiems Lietuvoje prasidėjo ir tikras su fotografijos medija susijusių leidinių bumas. Pasirodė Agnės Narušytės „Lietuvos fotografija: 1990-2010“, Margaritos Matulytės „Nihil obstat: Lietuvos fotografija sovietmečiu“ ir Vytauto Michelkevičiaus „LTSR fotografijos meno draugija – vaizdų gamybos tinklas“. Būtent apie pastarąjį leidinį šioje recenzijoje ir bus kalbama.

Skaityti toliau

Du kartėlio prieskoniai

Kai pirmą kartą pamačiau Vytauto Pletkaus fotografijas, nustebino jų ypatinga laikysena – tai, kad pažįstamą lietuviškos fotografijos peizažą jis taip nuosekliai padengė kartėliu. Tarsi žiūrėdamas į tą pačią (kaip mano) tikrovę, matytų, jog ji jau iš anksto sugriuvusi, jog vaizdingosios pievos yra tik priedanga, iliuzijos kilimas ant rėkiančios skylės, iš kurios tegali išdygti apanglėję betoniniai stulpai ir surūdiję gelžgaliai.

Skaityti toliau