Kategorija "Muzikos Barai"


„Béjart Ballet Lausanne“ – ketvirtis amžiaus

Mauriceʼas Béjartʼas (Morisas Bežaras) Lietuvai pažįstamas – mūsų publika net kelis kartus turėjo laimę pamatyti jo kurtus spektaklius. Matė gyvai šokantį jo grupės sielą Jorge Donną, netgi unikalųjį „Bolero“ pagal M. Ravelio muziką. Prieš penkerius metus, 2007 m. lapkričio 8 dieną, „Siemens“ arenoje rodytas vienas populiariausių baleto pastatymų – nuostabusis „Le Presbytère“ („Ballet for Life“). Šiam Béjartʼo spektakliui kostiumus kūrė mados karalius Gianni Versace, skambėjo W. A. Mozarto bei grupės „Queen“ muzika. Balete genialiai susipynė amžinos temos: gyvenimas, meilė, aistra ir mirtis. Spektaklis tarsi sujungė keturis didžius menininkus: Mozartą, Freddie Mercury su grupe „Queen“, Jorge Donną ir Gianni Versace. Visi keturi genijai mirė jauni, tačiau spėję pajusti gyvenimo grožį, neatsitiktinai spektaklyje skamba „Queen“ daina „It‘s a Beautifull Day“.
Netrukus po didžiulio meninio sukrėtimo Lietuvą pasiekė liūdna žinia: lapkričio 22 d. mirė Mauriceʼas Béjartʼas…

Skaityti toliau

„Muzikoje ieškau gražiausių spalvų ir atspalvių, o piešiniuose – tobuliausių sąskambių“

Neretai girdime Lietuvos muzikus skundA?iantis tiek nepalankia bendrA�ja muzikos kultA�ros situacija A?alyje, tiek nelengva atlikA�jA?, norinA?iA? gyventi savo menu, padA�timi. Maloniai nustebino kiek kitoks smuikininkA�s RusnA�s MataitytA�s poA?iA�ris: ji, ne vienus metus praleidusi Vokietijoje ir Anglijoje, dabar dA?iaugiasi esanti Lietuvoje.

Skaityti toliau

Mirga Gražinytė-Tyla: „Stovint prieš orkestrą svarbiausia būti savimi“

a�zDangus tikrai neprasivA�rA� ir jame neapsigyvenau. Taip, atsirado naujA? galimybiA?, papildomos motyvacijos, taA?iau niekas pernelyg nepasikeitA�. Juk ir vA�l tenka imti naujo kA�rinio partitA�rA�, A?ygiuoti A? repeticijA� ir su muzikantais dirbti taip, kaip ir anksA?iaua�?, a�� savo tarptautinio pripaA?inimo perdA�m nesureikA?minti stengiasi 26-eriA? dirigentA� Mirga GraA?inytA�-Tyla.

Skaityti toliau

Sigutė Stonytė: „Esu laiminga!“

R. Strausso SalomA�ja operoje a�zSalomA�jaa�?, R. Wagnerio ElizabetA� a�zTanhoizeryjea�?, Violeta G. Verdi a�zTraviatojea�?, Tatjana P. A?aikovskio operoje a�zEugenijus Oneginasa�?, taip pat Larina a�zOneginea�? (reA?isierA�s D. IbelhauptaitA�s pastatymas) a�� tai tik maA?ytA� dalis A?vairiaspalviA? Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistA�s SigutA�s StonytA�s vaidmenA? Lietuvos ir uA?sienio teatrA? scenose.

Skaityti toliau

Tristanas, liūdesio vaikas

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro baleto „Tristanas ir Izolda“ premjera (rašau apie spektaklį, matytą rugsėjo 19 d.) palieka prieštaringą įspūdį, kelia abejonių, drauge liudija aukštą profesinį visų spektaklio komponentų lygį. Čia šoka net 11 solistų, visa baleto trupė, griežia orkestras (muzikinis vadovas Modestas Pitrėnas, diriguoja ir Modestas Barkauskas), dainuoja solistė (tą vakarą – Inesa Linaburgytė).

Skaityti toliau

Paskęsti, sudegti, ištirpti… arba Wagnerio magija Helsinkyje

Violetos UrmanaviA?iA�tA�s-Urmanos dar 2011 metA? rudenA? nupasakotas Richardo Wagnerio operos a�zTristanas ir Izoldaa�? pastatymas paskatino leistis kelionA�n A? Helsinkio muzikos festivalA?, skirtA� miesto 200-osioms metinA�ms. A�vairioje festivalio programoje iA?skirtinA� vieta teko du vakarus rodytai Wagnerio operai.

Skaityti toliau

Simfoninė muzikos sezono pradžia Nacionalinėje filharmonijoje

Šį sezoną Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertai prasidėjo neįprastai anksti. Į pirmąsias repeticijas orkestras rinkosi dar neįpusėjus rugpjūčiui. Pažaislio festivalis, koncertas Druskininkuose, lietuviškos muzikos konkursas, skirtas J. Pakalnio 100-osioms gimimo metinėms, Tarptautinis Plungės festivalis ir Nacionalinio simfoninio orkestro 72-ojo sezono atidarymo koncertas – tai gausios ir sudėtingos programos, kuriose skambėjo skirtingų epochų ir stilių muzikos opusai. Orkestro vadovą ir vyriausiąjį dirigentą prof. Juozą Domarką paprašėme pratęsti „Dialogus orkestro tema“ ir apibūdinti intensyvią naujojo sezono pradžią.

Skaityti toliau

GRAŽIAUSIAS „LIEPAIČIŲ“ SODAS

A�iandien Vilniaus chorinio dainavimo mokykla a�zLiepaitA�sa�? yra tvirtai A?leidusi A?aknis A? Lietuvos kultA�ros gyvenimA�. a�zLiepaitA�sa�? dainuoja garsiausiose salA�se, jA? koncertiniA? kelioniA? marA?rutai plaA?iai pasklidA� po EuropA�, mergaiA?iA? balsai paklA�sta A?ymiausiA? Lietuvos dirigentA? mostams.

Skaityti toliau

Mūsų vardas – Lietuva: dainavome, dainuojame, dainuosime

Prisimenant liepos 6–8 d. Vilniuje vykusią Moksleivių dainų šventę „Mūsų vardas – Lietuva“, į galvą neišvengiamai ateina šios lietuvių literatūros klasiko Maironio (1862–1932) eilutės. Nors ir buvo mėginta, užtvenkti upės nepavyko. Šventė surengta, o žinant kliūtis, su kuriomis teko susidurti tiek renginio kūrybinei grupei, tiek atlikėjams, galima teigti, kad ji surengta tiesiog puikiai.

Skaityti toliau

Lietuvos baleto atgimimas ar vaikų darželis

Birželio 3 d. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje buvo įgyvendinta viena pirmųjų naujojo Lietuvos nacionalinio baleto meno vadovo Krzysztofo Pastoro iniciatyvų kasmet žiūrovams pristatyti įsteigtų choreografinių dirbtuvių rezultatus. Siekis išlaisvinti trupės šokėjų – potencialių choreografų kūrybiškumą sudarant galimybę jiems pasireikšti ypač sveikintinas, nes Lietuvos šiuolaikinio baleto likimas, įgijęs ir tragiškų, išnykimu gresiančių atspalvių, yra būtent choreografų rankose. Kad ir kiek puikios muzikos būtų sukurta, scenoje be baletmeisterio ir šokėjų ji neatgyja plastinėmis formomis. Globalėjančios kultūros raidoje itin svarbus savitas baleto trupės, apskritai teatro veidas. Teatro, ne vien gastroliuojančio ir priimančio gastrolierius, bet ir kuriančio išskirtinį meną. Atrodo, kad ir valstybiniu lygiu pagaliau prisiminta, jog tokia nedidelė šalis kaip Lietuva gali išlikti tik kultūros dėka, ir jokia ekonominė gerovė, kuria pagrįstai rūpinamasi, jos neišgelbės.

Skaityti toliau