Tema "Tapyba"


Jūratės Mykolaitytės burtai

Jūratė Mykolaitytė savo parodos VDA galerijoje „Akademija“ nepavadino niekaip – tai tiesiog „Tapyba“, sukurta per pastaruosius dvejus metus. Pavadinimą gal ir sunku būtų sugalvoti, nes vizionieriška dailininkės fantazija kuria sunkiai apibrėžiamus, dar sunkiau konkretizuojamus keistos civilizacijos vaizdinius.

Skaityti toliau

Freska, rasta Vilniaus katedroje 1985-aisiais

Pasakojimą apie viduramžių freskos atradimą Vilniaus katedroje pradėsiu nuo įžangos, paaiškinančios, kas suteikė progą šiame išskirtiniame Lietuvos istorijai ir kultūrai objekte atlikti tyrimus, asmeniškai juose dalyvauti. Grynai moks­liniams tyrimams paprastai vis stokojama lėšų, todėl dažnai jie priderinami prie gamybos darbų, pastatą remontuojant, keičiant paskirtį ir pan.

Skaityti toliau

Save visur nešamės su savimi

Ivaną Marčuką kalbina Gedmintė Samsonaitė.

Skaityti toliau

Dailininkas, pakeitęs supratimą apie šiandienines vaizduojamojo meno galimybes

Simboliška, kad vienas iš reikšmingų kultūros įvykių Lietuvos sostinėje – Ivano Marčuko paroda – sutapo su itin svarbiu politiniu įvykiu: Ukrainos ir ES viršūnių susitikimu. Europoje gerai žinomas menininkas, užimantis garbingą vietą tarp šiuolaikinės pasaulio kultūros korifėjų, vadinamuoju žmonių diplomatijos metodu įtvirtina Ukrainos siekį užimti deramą vietą tarp Europos tautų.

Skaityti toliau

Vytauto Babelio spalvų gyvybiškumas

Vytautas Babelis ne vieną dešimtį metų sukasi kūrybos verpetuose. Atrodytų, reikia sakyti – tapybos, bet apie V. Babelį reikėtų šnekėti plačiau. Vaizdai Vytautui ne tik bendravimo su visuomene priemonė, paveikslas – autoriaus filosofinės sistemos fragmentas. Kiekvienas menininkas daugiau ar mažiau iliustruoja savo mintis. V. Babelio paveikslai nėra iliustracijos. Paveikslo atsiradimo priežastis yra mintis, kurią norėtų atskleisti žiūrovui.

Skaityti toliau

KKD. Trys tapybos pamokos

ŽURNALAS: DAILĖ TEMA: Tapyba AUTORIUS: Krzysztof Stanisławski DATA: 2012-22 KKD. Trys tapybos pamokos Krzysztof Stanisławski „Trys tapybos pamokos“ – tai „besiskleidžiantis projektas“, tam tikra prasme įkūnijantis „Krokuvos avangardo“ grupei priklausiusio poeto Tadeuszo Peiperio koncepciją. Jis rašė: „(Kūrinys) vystytųsi kaip gyvas organizmas; kaip pumpuras skleistųsi prieš mus. Pirmoje dalyje jau būtų viskas, kas įvyks vėliau; toliau eitų laipsniškas pumpurinio […]

Skaityti toliau

Sausos akvarelės jėga

NujauA?iama ir beveik neiA?vengiama tema a�ziA?dygoa�? per pirmA� pokalbio stabtelA�jimA�, kai jau A?pusA�jom sriA�bA?ioti kavA� kA� tik atidarytoje lauko kavinA�je VokieA?iA? gatvA�je. AA?, netikras menotyrininkas, ir mano biA?iulis, kuo tikriausias tapytojas, kaip tikri profesionalai, apie kA�rybA� ir jos interpretacijas nekalbame. Yra milijardai tA�kstanA?iai A?domesniA? A?nekA? a�� bendrA? paA?A?stamA? kvailumas, pinigai, galA? gale sveikata. Bet pauzA�s sutrikdo natA�ralumA� ir suteikia keliA� atavistiniams interesams:

Skaityti toliau

Muzika, matanti spalvas, tapyba, įsiklausanti į garsus

ŽURNALAS: KULTŪROS BARAI TEMA: AUTORIUS: Stasys Goštautas DATA: 2012-06 Muzika, matanti spalvas, tapyba, įsiklausanti į garsus* Stasys Goštautas Žvilgsnis į M. K. Čiurlionį, atsikračius senų prietarų  Po penkerių metų, praleistų Varšuvos muzikos institute, Mikalojus Konstantinas Čiurlionis be didelio entuziazmo beveik metus studijavo Leipcigo konservatorijoje ir, vos gavęs pažymėjimą, sugrįžo į Varšuvą mokytis piešimo. Dar Leipcige 1901-aisiais […]

Skaityti toliau